Zpravy

Jak vylisovat kulový čep a zalisovat ho? Diagnostika a opravy Mitsubishi

Pravidla fóra
Při vytváření tématu nebo otázky popisující problém nezapomeňte uvést úplné informace o voze (země, rok, motor, převodovka) a uveďte, jaké akce byly provedeny. V případě dotazů na náhradní díly uveďte prosím celé VIN nebo číslo karoserie. Nezapomeňte ve svém profilu uvést město, kde bydlíte.

24 příspěvků • Stránka 1 z 1
Stingers Zprávy: 584 Registrovaný: 19. září 2007, 22:10 Kde: Jekatěrinburg

Jak se kulový kloub vytlačuje a zatlačuje?

#1 Zpráva Stingers » 25. července 2008, 09:40

Jak vylisovat kulový čep a zalisovat ho? Podrobnosti zde: viewtopic.php?t=11490

legnumman Zprávy: 710 Registrovaný: 19. února 2006, 16:50 Automobil: Legnum 24Viento 2001 Kde: Voroněž

#2 Zpráva legnumman » 25. července 2008, 12:11

odstraňte kryt proti prachu
odstraňte pojistný kroužek
vyrazit míč
Japancar Zprávy: 38 Registrovaný: 16. července 2008, 20:33 Kde: Almaty

#3 Zpráva Japancar » 26. července 2008, 12:19

http://www.voltra.ru/default.asp?item=4 . alogid=656
a žádné kladiva.
KalinaChel Zprávy: 53 Registrovaný: 16. ledna 2008, 12:19 Kde: Orsk Kontaktní informace:

#4 Zpráva KalinaChel » 26. července 2008, 19:31

Stará, dědečkova metoda. Měl jsem VAZ 2103, 06, 07 a Nivu a neznal jsem žádné problémy s kulovými čepy.
Nepotřebujete palici, ale postačí dobré těžké kladivo. Nemusíte bít do kulového čepu (velká síla, žádný účinek).
Musíte udeřit: na kuželové sedlo, v místě, kde dosedne kužel kulového kloubu. Prudký, silný úder, kolmý k ose kulového čepu.
S pískáním to vyletí.

Oleg_H Zprávy: 1660 Registrovaný: 14. října 2006 10:24 Kde: Orenburg Kontaktní informace:

#5 Zpráva Oleg_H » 26. července 2008, 20:09

Je hned zřejmé, že jsi nikdy nevytlačil čep vahadla.
Násobilku stejně všichni znají, ale z takhle kyvadlové páky prst nesrazíte – je docela tenká, když do páky udeříte kladivem, s největší pravděpodobností páku ohnete – nemá masivní držák pro prst a samotný prst není kuželovitý.

Mitsubishi Galant 98g 4G63 MPI manuální převodovka – PRODÁNO
KalinaChel Zprávy: 53 Registrovaný: 16. ledna 2008, 12:19 Kde: Orsk Kontaktní informace:

#6 Zpráva KalinaChel » 26. července 2008, 20:14

Zdá se, že nahoře je ořech, což znamená, že tam je alespoň nějaký druh kužele.
Z katalogu není jasné, jestli tam kužel je, nebo ne.
Ale nebudu se hádat.

Oleg_H Zprávy: 1660 Registrovaný: 14. října 2006 10:24 Kde: Orenburg Kontaktní informace:

#7 Zpráva Oleg_H » 26. července 2008, 21:13

Matice je dole. Z katalogů zkušenosti nezískáte.
Pokud jde o výměnu tohoto prstu, uvidíte vše sami.

Mitsubishi Galant 98g 4G63 MPI manuální převodovka – PRODÁNO
Oleg_H Zprávy: 1660 Registrovaný: 14. října 2006 10:24 Kde: Orenburg Kontaktní informace:

#8 Zpráva Oleg_H » 26. července 2008, 21:17

No, přesněji řečeno, my dva mluvíme o různých věcech.
Mluvíš o tom, jak to vyrazit z vertikální páky – a v tom máš naprostou pravdu, pár úderů do vertikální páky a kyvná páka vyletí nahoru.
A otázka se týká VÝMĚNY kulového čepu – tedy jeho vyražení z KYVNÉ páky.

Přečtěte si více
Co koupit na řezání starých prken na palivové dříví, řezání větví, zahradničení? Odpovědi odborníků

Mitsubishi Galant 98g 4G63 MPI manuální převodovka – PRODÁNO
KalinaChel Zprávy: 53 Registrovaný: 16. ledna 2008, 12:19 Kde: Orsk Kontaktní informace:

#9 Zpráva KalinaChel » 27. července 2008, 10:23

Oleg_Kh napsal: Aha, přesněji řečeno, my dva mluvíme o různých věcech.
Mluvíš o tom, jak to vyrazit z vertikální páky – a v tom máš naprostou pravdu, pár úderů do vertikální páky a kyvná páka vyletí nahoru.
A otázka se týká VÝMĚNY kulového čepu – tedy jeho vyražení z KYVNÉ páky.

Naprosto s tebou souhlasím.
GDI984 Zprávy: 13 Registrovaný: 04. března 2008, 07:28 Kde: město Uralsk Kontaktní informace:

#10 Zpráva GDI984 » 27. července 2008, 13:48

Samozřejmě se omlouvám, ale nechápu, v čem je váš problém. Nedávno jsem měnil křivou levou páku, čep u kulového čepu na kuželu, odšrouboval jsem matici, není tam žádný pojistný kroužek a jedním úderem z boku na sedlo a druhým shora na čep a páka se zavěsila na silentbloku, odšrouboval jsem silentblok, namontoval novou páku a utáhl ji.
4G64 2.4 GDI 1999 GALANT S/WAGON

Vitalik1 Zprávy: 5938 Registrovaný: 06. prosince 2005, 22:09 Automobil: Outlander XL 2011 2.0 4WD CVT Kde: Челябинская область Kontaktní informace:

#11 Zpráva Vitalik1 » 28. července 2008, 20:07

Pokud tomu rozumím, Stingers mluvil o místě dopadu kulového kloubu samotného v horní části paže. A vy jste mluvil o kloubech na prstech.
Taky jsem si vzal dva. Musím je nějak vyměnit.

Přílohy new.JPG (4.4 KB) 5640 zobrazení
Oleg_H Zprávy: 1660 Registrovaný: 14. října 2006 10:24 Kde: Orenburg Kontaktní informace:

#12 Zpráva Oleg_H » 28. července 2008, 20:37

Opakuji.
Demontujte vahadlo ze stroje.
Najdeme si vhodnou zarážku, lépe dva velké husté dřevěné trámy, na které položíme páku tak, aby mezi nimi vyčnívala koule. Vezmeme kladivo a TLUČÍME. Tenhle prst tam nedej bože sedí, takže nebude na škodu si před zákrokem zacvičit pár jógových ásan – soustředit mysl a uvolnit nervy.
Nejprve ho zatlačte zpět kladivem, rovnoměrně ho zatlačte do kruhu, a pak se znovu neobejdete bez kladiva.
Mimochodem, i přes zdánlivou tenkost stěn páky je její ocel dobrá. Z očí mi od úderů létaly jiskry, ale páce to bylo jedno.

Mitsubishi Galant 98g 4G63 MPI manuální převodovka – PRODÁNO
web_larry Zprávy: 319 Registrovaný: 20. března 2007, 08:09 Kde: Almaty Kontaktní informace:

#13 Zpráva web_larry » 29. července 2008, 05:32

a jen jsem zahřál páku a kulový kloub po lehkém úderu vyletěl, pak jsem ho znovu zahřál a lehkým pohybem kladiva jsem nasadil nový

Galant 1.8 GDI konec roku 96 EA1A
najeto 221 000 kilometrů
Pennkill Zprávy: 236 Registrovaný: 24. srpna 2007, 00:23 Kde: SPb

#14 Zpráva Pennkill » 29. července 2008, 11:30

Přečtěte si více
Ořech | Obchodní dům Kirovo-Chepetsk Chemical Company

Ale nenapsal jsi, na jakou teplotu jsi to zahřál, abys to vylisoval.
Důležité je dočasné roztažení kovu, jehož teplota se ještě nepřenesla na zakrývanou část.

U tenkostěnných pák (zejména pokud je kulový kloub vroubkovaný) je počet lisovacích spojů omezený.

Hlavní věc. Silným zahřátím páky pro vytlačení kuličky odstraníte přítlačné napětí (existující). Protože při zahřátí tahová síla tlačí na zahřátý kov tělesa, odtlačuje ho od sebe a oslabuje (+ neaxiální údery kladiva pomáhají jeho uvolnění). Není pravda, že se páka po tomto vrátí do geometrie velikosti. Přítlačnou sílu po zpětném zahřátí a snadnost usazení nové kuličky nekontrolujete stejným kladivem.

Existují ruční lisy (šroubové a hydraulické) se speciální sadou adaptérů, distančních podložek, stojanů.

Ano, po zahřátí a vylisování můžete zkontrolovat vůli starého kulového čepu. Pokud je pryč, určitě jste ho přehřáli.

Nenech se s takovými věcmi příliš unést.

SUN MODIS: Stejně ho neopustím, protože je dobrý.

Andrew28 Zprávy: 677 Registrovaný: 03. srpna 2005, 23:33 Automobil: YVR AERO, HONDA-CRX Kde: Komsomolsk na Amuru Kontaktní informace:

#15 Zpráva Andrew28 » 29. července 2008, 11:45

Nezahřívejte! Lze jej bez problémů lisovat na lisu.
Oleg_H Zprávy: 1660 Registrovaný: 14. října 2006 10:24 Kde: Orenburg Kontaktní informace:

#16 Zpráva Oleg_H » 29. července 2008, 17:54

Proč jsi tak proti vytápění? Zřejmě je tam potřeba, ne moc a krátkodobě. V topné zóně není guma.

Mitsubishi Galant 98g 4G63 MPI manuální převodovka – PRODÁNO

Andrew28 Zprávy: 677 Registrovaný: 03. srpna 2005, 23:33 Automobil: YVR AERO, HONDA-CRX Kde: Komsomolsk na Amuru Kontaktní informace:

#17 Zpráva Andrew28 » 30. července 2008, 00:57

Jaký má smysl, když se zahřívá jak pouzdro kulového čepu, tak páka? Mysli svou hlavou.
web_larry Zprávy: 319 Registrovaný: 20. března 2007, 08:09 Kde: Almaty Kontaktní informace:

#18 Zpráva web_larry » 30. července 2008, 06:09

V zimě jsem to znovu stlačil/a
a proto jediné, co bylo po ruce, byla plynová horkovzdušná pistole, která sloužila k ohřevu boxu, takže jsem ji s ní neohříval, moc moc jsem ji neohříval, do 70 stupňů – maximálně 80 myslím. Starý kulový čep se v páce pořád houpal a nový zapadl velmi těsně, ale co s tím, to si musí každý rozhodnout sám.

Galant 1.8 GDI konec roku 96 EA1A
najeto 221 000 kilometrů
Oleg_H Zprávy: 1660 Registrovaný: 14. října 2006 10:24 Kde: Orenburg Kontaktní informace:

#19 Zpráva Oleg_H » 30. července 2008, 06:46

Andrew28 napsal: Jaký má smysl, když se zahřívá jak pouzdro kulového čepu, tak páka? Mysli svou hlavou.

Pokud vezmete řezačku a rychle s ní budete pohybovat kolem páky na prstu, páka se zahřeje dříve, než to váš prst stihne.
Jen mě to teoreticky zajímá.

Přečtěte si více
Fáze v zásuvce - levá nebo pravá, co je správně? | Elektrikář SAM

Mitsubishi Galant 98g 4G63 MPI manuální převodovka – PRODÁNO

Andrew28 Zprávy: 677 Registrovaný: 03. srpna 2005, 23:33 Automobil: YVR AERO, HONDA-CRX Kde: Komsomolsk na Amuru Kontaktní informace:

#20 Zpráva Andrew28 » 30. července 2008, 10:09

Neexperimentujte, vše se dělá bez zahřívání.
Pennkill Zprávy: 236 Registrovaný: 24. srpna 2007, 00:23 Kde: SPb

#21 Zpráva Pennkill » 30. července 2008, 17:28

Pokud vezmete řezačku a rychle s ní budete pohybovat kolem páky na prstu, páka se zahřeje dříve, než to váš prst stihne.
Jen mě to teoreticky zajímá.

Taková technika existuje. Ale nepotřebujete frézu s foukáním kyslíku, ale něco měkčího. Vodíková elektrolýza. Jen nejdříve musíte mít pozoruhodné zkušenosti a znalosti kovu (rychlost, plocha a hloubka od lokální absorpce tepla). Nejlepší je utáhnout tvrdohlavou kouli (staleté) stahovákem nebo lisem (bez úplného odšroubování matice). Samozřejmě všichni vždy dáváme idylicky správné rady (vezměte si speciální zařízení N 1234567), ale abyste si vydělali kopí, musíte se uchýlit k trikům, pokud je auto již 10 let staré. Vědět, jak to udělat správně, je dobré, ale praxe je také dobrá. Hlavní je neublížit. Tato rada platí zejména pro provozuschopné silentbloky (gumové), ale zrezivělý šroub v distančním pouzdře. Zvlášť když je potřeba jen vyměnit kulový čep.

Teorie je samozřejmě teorie, nedá se o tom polemizovat, ale jíst je potřeba přesně v sedm a navíc s penězi v kapse.

A pokud si začnete prst namáčet pár dní předem, pak samotná výměna obvykle probíhá snadněji.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button