Moderni reseni

Rozměry, křížení a přiblížení venkovních elektrických vedení do 1 kV

Úhel křížení nadzemních vedení s různými strukturami, stejně jako s ulicemi a náměstími obydlených oblastí, není standardizován.

Vzdálenost od SIP VLI k povrchu terénu a vozovky ulic s největším vypočteným průhybem SIP musí být minimálně 5,5 a vzdálenost k povrchu neprůjezdné části ulic s největším průhybem SIP musí být minimálně 4,0 m. Vzdálenost od SIP VLI k povrchu země při největším průhybu v těžko přístupných oblastech by měla být minimálně 2,5 m a v nepřístupných oblastech (horské svahy, skály, útesy, atd.) – alespoň 0,5 m.

Křižovatky nadzemních elektrických vedení do 1 kV s železnicemi a silnicemi by měly být prováděny v souladu s PUE:

Při křížení a souběhu nadzemního vedení s železnicí musí být splněny následující požadavky (2.4.83.):

2.5.140. Křížení nadzemních tratí s železnicí by mělo být zpravidla prováděno vzdušnými přechody. Na drahách se zvlášť intenzivním provozem (zvláště intenzivním vlakovým provozem se rozumí takový provoz, ve kterém celkový počet osobních a nákladních vlaků podle grafikonu na dvoukolejných úsecích je více než 100 párů za den a na jednokolejných úsecích – více než 48 párů za den) a v některých V technicky odůvodněných případech (např. při přecházení náspů, v železničních stanicích nebo v místech, kde je instalace vzdušných přechodů technicky obtížná) by měly být přechody venkovního vedení do 10 kV provedeny kabelem. .

Křížení venkovních vedení 110 kV a nižších s železnicí na křižovatce kotevních úseků kontaktní sítě je zakázáno.

Úhel křížení trolejového vedení s elektrifikovanou železnicí (za elektrifikovanou železnici se považují všechny elektrifikované komunikace bez ohledu na typ proudové a napěťové hodnoty kontaktní sítě) a podléhající elektrifikaci (mezi komunikace podléhající elektrifikaci patří silnice, které budou elektrifikovány do 10 let). , počítáno od roku stavby Nadzemní vedení plánované projektem) musí mít alespoň 40°. Doporučuje se, kdykoli je to možné, provádět průsečíky pod úhlem blízkým 90°.

2.5.141. Při křížení a najíždění trolejového vedení s železnicí se vzdálenost od paty podpěry trolejového vedení k průjezdné světlosti budov (průjezdná světlost budov je maximální příčný obrys kolmý ke koleji určené pro průjezd kolejových vozidel, do kterého , kromě vozového parku nesmějí vstupovat žádné části budov, staveb a zařízení) na neelektrizovaných drahách nebo do osy styčné sítě podpěry elektrifikovaných komunikací nebo těch, které podléhají elektrifikaci, musí mít alespoň výšku podpěry plus 3 m. V úsecích stísněných tras jsou povoleny tyto vzdálenosti minimálně 3 m pro venkovní vedení do 20 kV.

V krcích železničních stanic a v místech, kde se stýkají kotevní úseky styčné sítě, není povoleno křížení venkovních vedení 110 kV a méně s dráhou.

2.5.142. Vzdálenosti při křížení a přibližování se k nadzemnímu vedení do 20 kV s železnicí od drátů k různým prvkům železnice nesmí být menší (tabulka 2.5.26.):

-U neelektrifikovaných železnic od drátu k hlavě kolejnice v normálním režimu trolejového vedení svisle:

a) širokorozchodné železnice obecného a neveřejného použití a úzkokolejné železnice obecného použití – 7,5 m;

Přečtěte si více
Jak otěhotnět po užití antikoncepčních pilulek yarina

b) neveřejné úzkokolejky – 6m.

-Od drátu k hlavě kolejnice, když se drát trolejového vedení přetrhne v sousedním rozpětí svisle:

a) úzkokolejky – 4,5 m;

b) širokorozchodné železnice – 6m.

-Pro elektrifikované nebo elektrifikované železnice od trolejového vedení k nejvyššímu lanku nebo nosnému kabelu v normálním režimu vertikálně (jako když se trolejová vedení vzájemně kříží podle tabulky 2.5.20) – 2 m.

-Totéž, ale pokud se drát přetrhne v sousedním rozpětí – 1 m.

-Pro neelektrifikované dráhy ve stísněných úsecích trasy od vychýleného drátu trolejového vedení po vodorovnou světlost budov – 1,5m.

-Pro elektrifikované nebo elektrifikované železnice na stísněných úsecích tras od nejvzdálenějšího drátu trolejového vedení k nejvzdálenějšímu drátu zavěšenému na polní straně podpěry kontaktní sítě vodorovně (jako když jsou trolejová vedení přiblížena k sobě v v souladu s tabulkou 2.5.21) – 2,5 m (v neodchýlené poloze vodičů); 2 m (v odkloněné poloze trolejového vedení nebo vodičů troleje).

-Totéž, ale v nepřítomnosti drátů na straně pole podpěr kontaktní sítě (jako při přiblížení nadzemního vedení se strukturami v souladu s 2.5.115) vodorovně – 2 m.

Poznámka: Podle účelu se železnice dělí na:

-veřejné dráhy sloužící k přepravě cestujících a zboží za tarify stanovené pro všechny;

– neveřejné dráhy, napojené souvislou kolejí na všeobecnou železniční síť a sloužící pouze k hospodářské a průmyslové dopravě institucí, podniků a organizací, kterým jsou tyto přístupové komunikace podřízeny.

Vertikální vzdálenosti od drátů k různým prvkům železnic, jakož i k nejvyššímu drátu nebo nosnému kabelu elektrifikovaných železnic, se určují v normálním režimu trolejového vedení při největším průhybu, s přihlédnutím k dodatečnému ohřevu drátů elektrickým proudem. Při absenci údajů o elektrickém zatížení venkovního elektrického vedení se teplota vodičů považuje za rovna +70°C.

V nouzovém režimu se kontrolují vzdálenosti při křížení nadzemního vedení s vodiči o průřezu menším než 185 mm 2 pro podmínky průměrné roční teploty, bez ledu a větru. Pokud je průřez vodiče 185 mm 2 nebo více, není nutné nouzové testování.

Je povoleno odstranit podpěry kontaktní sítě pod dráty protínajícího se venkovního vedení, pokud je svislá vzdálenost od drátů venkovního vedení k horní části podpěr kontaktní sítě alespoň 7 m.

V některých případech je v úsecích stísněných tras povoleno zavěšovat dráty venkovního vedení a kontaktní sítě na společné podpěry. Technické podmínky pro provádění společného zavěšení drátů je třeba dohodnout se Správou železniční dopravní cesty.

Při křížení a najíždění nadzemního vedení s železnicí, po které vedou sdělovací a signalizační vedení, je nutné kromě tabulky 2.5.26. řídit se také požadavky na křížení a nájezdy venkovních vedení s komunikačními stavbami.

2.5.143. Při křížení veřejných drah, elektrifikovaných a podléhajících elektrifikaci, musí být podpěry trolejového vedení omezující rozpětí křižovatky ukotveny běžného provedení. V oblastech se zvlášť intenzivním a hustým provozem (intenzivním vlakovým provozem se rozumí takový provoz, ve kterém je celkový počet osobních a nákladních vlaků podle grafikonu na dvoukolejných úsecích více než 50 a do 100 párů denně a na jednokolejných úsecích). -traťové úseky – více než 24 a až 48 párů za den) vlaků, tyto podpěry musí být kovové.

Přečtěte si více
Unkoartróza krční páteře – jak ji poznat v raném stádiu

V rozpětí této křižovatky, omezené kotevními podpěrami, je povoleno instalovat mezikoleje, které nejsou určeny pro průjezd pravidelných osobních vlaků, a mezilehlé podpěry podél okrajů železničních tratí jakýchkoli silnic. Stanovené podpěry musí být kovové nebo železobetonové Upevnění drátů na těchto podpěrách musí být dvojité, podpěrné svorky slepé.

Použití podpěr z jakéhokoli materiálu s kotevními dráty a dřevěných jednosloupkových podpěr není povoleno. Dřevěné mezilehlé podpěry by měly být ve tvaru U (s výztuhami ve tvaru X nebo Z) nebo ve tvaru A.

Při křížení neveřejných drah je povoleno používat lehké kotevní podpěry a mezilehlé podpěry s dráty zavěšenými ve slepých svorkách. Podpěry všech typů instalované na křižovatkách neveřejných drah mohou být volně stojící nebo kotvené.

Použití železobetonových podpěr a železobetonových nevlastních synů u podpěr omezujících rozpětí křižovatky jako výztužných zemnících vodičů je zakázáno.

2.5.144. Při křížení trolejového vedení se železnicí, která má lesoochranné plantáže, byste se měli řídit požadavky 2.5.107: Měli byste se vyhnout kácení lesoochranných plantáží umístěných podél železnic a vodních ploch.

2.5.145. Úhel křížení trolejového vedení s dálnicemi není standardizován.

2.5.147. Vertikální vzdálenosti v normálním režimu jsou kontrolovány při největším průhybu bez zohlednění zahřívání vodičů elektrickým proudem.

V nouzovém režimu se kontrolují vzdálenosti pro venkovní vedení s vodiči o průřezu menším než 185 mm 2 při průměrných ročních teplotách, bez náledí a větru. U venkovních vedení s vodiči o průřezu 185 mm 2 nebo větším se nouzové testování nevyžaduje.

2.5.148. Na křižovatce nadzemních vedení s dálnicemi, po kterých se předpokládá pohyb automobilů a jiných vozidel s výškou větší než 3,8 m, by měly být na obou stranách nadzemních vedení instalovány dopravní značky označující přípustnou výšku pohybujících se vozidel s nákladem.

Pokud vertikální vzdálenosti od drátu trolejového vedení k povrchu vozovky překračují minimum o více než 2 m, signální značky se nesmí instalovat.

Vyvěšování dopravních značek na křižovatce trolejového vedení s komunikací v bezpečnostních zónách není povoleno.

Při křížení VLI do 1 kV se silnicemi nesmí být vertikální vzdálenost od SIP k povrchu vozovky při největším průvěsu drátů v normálním režimu VLI menší než:

— 7 m — pro silnice kategorie I a II;

— 6 m — pro silnice III. a IV. kategorie.

Upevnění samonosné izolované izolace na podpěry omezující rozpětí křížení venkovních vedení do 1 kV s komunikacemi by mělo být:

— kotva — na křižovatkách se silnicemi kategorie I a II;

– nosné nebo kotvící – na křižovatkách se silnicemi kategorie III a IV. Na křižovatky nadzemního elektrického vedení do 1 kV se silnicemi kategorie V se při průchodu obydlenými oblastmi musí vztahovat stejné požadavky jako na vzdušné vedení.

Při najíždění na VLI do 1 kV s komunikacemi musí být vzdálenost od VLI k dopravním značkám a nosným kabelům minimálně 0,5 m. Uzemnění kabelů nesoucích dopravní značky není nutné.

Při křížení VLI do 1 kV s nesplavnými řekami a jinými vodními plochami by nejkratší vzdálenost od SIP k nejvyšší hladině velké vody při nejvyšší návrhové teplotě vzduchu měla být alespoň 2 m a k hladině ledu při nejvyšší návrhové teplotě vzduchu. teplota minus 5°C a designová ledová stěna – minimálně 4,5m.

Přečtěte si více
Dřevotříska - co to je, výrobní technologie a použití v nábytku | Seagull

Vzdálenost od SIP VLI k chodníkům a stezkám pro chodce při křížení neprůjezdných částí ulic s odbočkami z dálnice na vjezdy musí být minimálně 3,5 m.

Vzdálenost od povrchu země k SIP před vstupem musí být alespoň 2,5 m.

Horizontální vzdálenost od samonosných izolovaných vodičů při jejich největší odchylce od prvků budov a konstrukcí nesmí být menší než:

— 1,0 m — na balkóny, terasy a okna;

– 0,15 m – k prázdným stěnám budov, ke konstrukcím.

Je povoleno vést venkovní vedení přes střechy průmyslových budov a staveb (kromě těch, které jsou uvedeny v kapitole 7.3. a 7.4. PUE), a vzdálenost od nich k samonosnému izolovanému drátu musí být alespoň 0,5 m.

SIP natažené podél stěn budov a konstrukcí musí být připevněny k hákům a konzolám pomocí kotevních svorek a mezi svorkami – pomocí speciálních prvků instalovaných ve vzdálenosti nejvýše 6 m mezi nimi. Světlá vzdálenost mezi SIP a stěnou budovy (konstrukce) musí být minimálně 0,1 m.

Upevnění SIP položených podél stěn budov nebo konstrukcí musí být provedeno pomocí speciálních upevňovacích prvků instalovaných ve vzdálenosti mezi nimi ne větší než 0,7 m pro horizontální instalaci a 1,0 m pro vertikální instalaci. Světlá vzdálenost mezi SIP a stěnou budovy nebo konstrukce musí být minimálně 0,06 m.

Při natahování nebo pokládání podél stěn budov a konstrukcí by minimální vzdálenost od SIP měla být:

— s horizontálním zavěšením:

– nad oknem, předními dveřmi – 0,3 m;

– pod balkonem, oknem, římsou – 0,5 a;

– s vertikálním zavěšením:

– k oknu, předním dveřím – 0.5 m;

– na balkon – 1,0 m.

Vodorovné vzdálenosti od podzemních částí podpěr nebo uzemňovacích zařízení nadzemních vedení k podzemním kabelům, potrubím a nadzemním sloupům pro různé účely nesmí být menší, než jsou uvedeny v kap. 2.4. PUE.

Společné zavěšení samonosných venkovních elektrických vedení do 1 kV a vedení venkovních vedení 6-10(20) kV na společných podpěrách je povoleno za následujících podmínek:

VLI musí být provedeny podle návrhových podmínek venkovního vedení 6-10(20) kV.

Vodiče venkovního vedení 10(20) kV by měly být umístěny nad vodiči venkovního vedení do 1 kV. Vertikální vzdálenost od nejbližších neizolovaných vodičů venkovních vedení 6-10(20) kV k izolovaným vodičům venkovních vedení do 1 kV na společné podpěře, jakož i v rozpětí při okolní teplotě plus 15 °C bez větru by nemělo být menší než:

— 1,75 m — při zavěšení SIP s neizolovaným nosným nulovým vodičem;

— 1,0 m — při zavěšení SIP s izolovaným nosným nulovým vodičem.

Při společném zavěšení na společných podpěrách neizolovaných vodičů venkovních vedení do 1 kV a samonosných venkovních vedení do 1 kV je vertikální vzdálenost mezi nimi na podpěře a v rozpětí při okolní teplotě plus 15 °C bez větru by měla být alespoň 0,4 m.

Když jsou dva nebo více VLI do 1 kV společně zavěšeny na společných podpěrách, vertikální vzdálenost mezi nimi není standardizována. Vodorovná vzdálenost musí být minimálně 0,3 m.

Přečtěte si více
Jak obnovit vizi: nejlepší lidové metody na jednom místě!

Při použití izolovaných vodičů na venkovních vedeních 6-10(20) kV, vertikální vzdálenost od nejbližšího z nich k vodičům venkovního vedení do 1 kV na společné podpěře, jakož i v rozpětí při okolní teplotě plus 15 ° C bez větru, musí být alespoň 0,3 m.

Při křížení trolejového vedení do 1 kV trolejovým vedením s napětím vyšším než 1 kV musí vzdálenost vodičů křižujícího se trolejového vedení ke zkříženému venkovnímu vedení odpovídat požadavkům uvedeným v kap. 2.5 PUE.

Křížení venkovních vedení do 1 kV mezi sebou nebo s venkovními vedeními s napětím do 1 kV se doporučuje provádět na křížových podpěrách; křížení v rozpětí je také povoleno. Vertikální vzdálenost na podpěře mezi protínajícími se VLI musí být alespoň 0,3 m.

Na křížení venkovních vedení do 1 kV mezi sebou nebo s venkovními vedeními do 1 kV lze použít mezilehlé podpěry a podpěry kotevního typu. Při křížení venkovního vedení do 1 kV mezi sebou nebo s venkovním vedením do 1 kV v rozpětí by mělo být místo křižovatky voleno co nejblíže k podpěře horního křižujícího venkovního vedení (VL), přičemž vodorovná vzdálenost od podpěr VLI k drátům venkovního vedení by jejich největší odchylka neměla být menší než 1,5 m.

Při paralelním průchodu a blízkosti nadzemních vedení nad 1 kV a nadzemních vedení do 1 kV nesmí být vodorovná vzdálenost mezi nimi menší, než jak je uvedeno v 2.5.124 předpisu o elektrické instalaci. 7.19. SIP připojení v rozpětích křižovatek nejsou povolena.

Křížení venkovních vedení do 1 kV s LS a PV lze provést v rozpětí a na podpěře.

Vertikální vzdálenost od venkovního vedení do 1 kV k vodičům nebo venkovním kabelům LS a PV v rozpětí křižovatky při největším průvěsu SIP musí být minimálně 1 m.

Při křížení VLI do 1 kV vodiči nebo nadzemním kabelem LS nebo PV na společné podpěře musí být vzdálenost mezi nimi minimálně 0,5 m,

VLI podporuje až 1 kV, omezuje rozpětí křižovatky s LS nebo PV. musí splňovat požadavky 2.4.52 PUE. Umístění vodičů VLI, LS a PV na podpěrách musí odpovídat požadavkům 2.4.52 PUE.

Na podpěrách VLI do 1 kV, omezujících rozpětí křižovatky s LS a PV, musí být vodiče ukotveny.

Vodorovná vzdálenost mezi vodiči venkovního vedení do 1 kV a LS nebo PV při souběžném nebo přibližování musí být alespoň 1 m.

Vodorovná vzdálenost mezi VLI do 1 kV a vodiči LAN a PV, televizními kabely a sestupy z rozhlasových antén na vstupech musí být minimálně 0,5 m. V tomto případě musí být vodiče od podpěry VLI ke vstupu a vodiče vstupu VLI by se neměly křížit s vodiči odbočujícími z LS nebo PV na vstupy a neměly by být umístěny pod vodiči LS a PV.

Na společných podpěrách je povoleno společné zavěšení vodičů VLI do 1 kV, neizolovaných nebo izolovaných vodičů LS a PV. V tomto případě musí být splněny následující podmínky:

Jmenovité elektrické napětí VLI by nemělo být vyšší než 380 V.

Přečtěte si více
Acetabulum pánevní kosti: co to je, anatomie, výčnělek, foto

Jmenovité elektrické napětí napájecího napětí nesmí být větší než 360 V.

Vypočtené mechanické napětí v izolovaných FV vodičích by nemělo překročit 160 MPa.

Jmenovité elektrické napětí LAN, vypočtené mechanické namáhání ve vodičích LAN, vzdálenosti od spodních vodičů LAN a PV k zemi, mezi obvody a jejich vodiči musí odpovídat aktuálním Pravidlům pro výstavbu a opravy nadzemních komunikací. linky a rádiové vysílací sítě Ministerstva komunikací Ruské federace.

Vodiče VLI do 1 kV musí být umístěny nad vodiči LS a PV, přičemž vertikální vzdálenost od SIP k hornímu vodiči LS a PV, bez ohledu na jejich vzájemnou polohu, musí být nejméně 0,3 m na podpěře a nejméně 0,5 m. m v rozpětí . Doporučuje se umístit vodiče VLI a LS (PV) na různé strany podpěry.

Společné zavěšení vodičů venkovního vedení do 1 kV a vodičů telemechaniky na společných podpěrách je povoleno.

1. Pravidla pro instalaci venkovního elektrického vedení do napětí do 1 kV se samonosnými izolovanými vodiči (PU VLI do 1 kV).

2. Pravidla pro instalaci elektrických instalací Republiky Kazachstán. – Astana, 2003.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button