Jak nainstalovat dětskou sedačku do auta? 36 fotografií Jak správně nainstalovat, jak upevnit autosedačku, jak ji zajistit v autě

Nebuďte líní číst tento příspěvek. To je opravdu zajímavé. Pro každého, kdo má crossover nebo sedan a zároveň 2 a více dětí, je tento příspěvek doporučen k přečtení! Jsem si jistý, že mnozí z vás prostě nevěděli, že je to možné =D
Myslím, že není žádným tajemstvím, že zadní sedadlo Opelu Mokka není tak prostorné, jak bychom si přáli. A dobře, pokud mluvíme o usazení 2-3 dospělých. V podstatě se pohodlně usadí dva lidé; Už je to stísněné pro nás tři, ale celkově je to skutečné.
Ale musel jsem vyřešit vážný úkol: jak vměstnat dvě dětské autosedačky a zároveň ještě jednoho dospělého na zadní sedadlo Mocha?!

Každý, kdo řídí Mokka, si okamžitě řekne, že to je nereálné, a bude mít pravdu. S největší pravděpodobností však namítne: „Proč dávat 2 děti a dospělého do zadní řady, když můžete jedno dítě posadit na přední sedadlo a druhé na zadní s dospělým? Nebo posaďte dvě děti dozadu a rodiče dopředu.
Vypadá to jako logické otázky a návrhy. Ale ne pro manželku)))) Má utkvělou představu: řídit se dvěma dětmi jen vzadu. A vůbec nechce posadit jedno z dětí na přední sedadlo. Možná je to proto, že jsme s manželkou měli dříve vážnou nehodu s totálním autem.
Proto, když jsem pochopil skutečné rozměry Opelu Mokka, byl jsem smutný z myšlenky mé ženy posadit všechny tři dozadu.
PROBLÉMY VYDÁNÍ
Snad každý ví, že na většině zahraničních crossoverů a sedanů od roku 2010 jsou na zadní sedadlo z výroby instalovány úchyty ISOFIX pro zajištění dětských autosedaček. A jsou dva – na krajních sedadlech vedle dveří. Opel Mokka není výjimkou:


Jak jste již pochopili, mám dvě děti. U jednoho používám autosedačku Isofix. Narození druhého dítěte přineslo pro Mokka novou výzvu) Zatímco bylo druhé dítě malé, problém jsem vyřešil: nainstalovali jsme jeho autosedačku (dětskou autosedačku 0+) doprostřed a zajistili ji bezpečnostním pásem – tímto způsobem moje žena se snadno vešla dozadu na sedadlo nejdále ke dveřím.
Ale když dítě vyrostlo, byla zakoupena další židle pro isofixové spoje a zde se mi situace zdála beznadějná. Háček je v tom Můžete dát dvě autosedačky dozadu, ale dospělý se tam nevejde: při umístění dvou autosedaček je vzdálenost mezi nimi v Opel Mocha pouze 22-23 centimetrů:


Bez možností je nemožné se mezi nimi vejít. A to nejen v Mokce, ale i v hromadě dalších podobných aut.
Bez velké naděje jsem se rozhodl to vygooglovat. I když mi něco říkalo, že existují dvě řešení: buď přemluvit manželku, aby posadila jedno dítě na přední sedadlo, nebo koupit prostornější auto (a la Kia Karnival).
A najednou bum! Najdu řešení a srdce mi poskočí: zdá se, že to je přesně to, co potřebuji! Znovu a znovu jsem si stránku pročítal a říkal jsem si: proč se o tom tak málo ví – v Rusku je to mega potřebná věc!
Seznamte se tedy s novinkou pro můj Opel Mokka: speciální lamely ISOFIX-MSK:

Význam vynálezu je jednoduchý až ostudný a jeho princip je jasně a jasně popsán na webu www.isofix-msk.ru, budu citovat:
Konzolová lišta ISOFIX-MSK je určena ke zvětšení prostoru mezi dvěma autosedačkami ISOFIX na zadním sedadle, což umožňuje umístit mezi ně třetí autosedačku, popř. pohodlně ubytovat dospělého.
Držák ISOFIX-MSK je kovová konstrukce skládající se z vnějšího kovového těla se zámky ISOFIX (podobné těm, které se nacházejí v autosedačce) a vnitřního rámu s upevňovacími smyčkami podle standardu ISOFIX, který se posouvá do strany při vzdálenost určená svorkami. Hrazdička se nacvakne na standardní úchyty Isofix auta a autosedačka se na kolejnice nacvakne sama.
Konzolové lišty ISOFIX-MSK díky svému designu umožňují posunout jednu autosedačku do strany o vzdálenost až 7 cm, dvě lamely vám umožní rozšířit prostor uprostřed zadního sedadla mezi dětskými autosedačkami celkem o 14 cm.

Pochopil jsem, že toto řešení může můj dotaz zcela uzavřít, ale nebyl jsem si jistý, že u Opelu Mokka by použití Isofixových lišt dalo přesně 14 cm. A bezpečnostní problém mě trochu znepokojoval. Proto bylo rozhodnuto jít na „montáž“, abychom si vše mohli osahat naživo, vyzkoušet a zeptat se.
Sotva řečeno, než uděláno. Spěchám za kluky z ISOFIX-MSK, abych je potkal. Výhledově řeknu, že se mi na komunikaci s touto společností líbilo vše – jasní, slušní, flexibilní a znalí kluci. Společnost sídlí v Solntsevo, na ulici. Shchorsa, 8kA:
Při návštěvě to zjišťuji Lamely Isofix nejsou ruské know-how, ale klon španělského designu – lamely RiveMove. Při montáži mám možnost držet v ruce španělské lamely a ruský ekvivalent: vizuálně a na dotek je jen nepatrný rozdíl v designu.

Nakonec mi vše vyhovuje, objednávám a nechávám týden čekat na zhotovení nové várky těchto závorek.
A tak jsem o týden později vzal dvě tyče na prodloužení autosedaček a nainstaloval je do svého Opelu Mokka.
Vyjměte tyčinku z obalu:

Pás ISOFIX-MSK je kombinací dvou čtvercových trubek různých průměrů vložených do sebe. Na jedné jsou úchyty ISOFIX (stejné jako u dětské sedačky) – nacvaknou se na úchyty autosedačky a na druhé úchyty, do kterých se úchyty autosedačky instalují. V souladu s tím lze vnitřní část prodloužit do strany – vpravo i vlevo – na délku až 7 cm U některých vozů to nebude možné (provedení dveří nedovolit), takže existuje možnost prodloužení o 5 cm Vybraná možnost prodloužení fixuje odpružený čep.

Instalace příslušenství je jednoduchá, zvládne ji naprosto každý.
Po zapuštění kovového kolíku prodloužíme tyč na požadovanou délku, uvolníme kolík a necháme jej v požadovaném otvoru.

Nyní namontujeme upevňovací prvky na držáky sedadla.


A pak židli připevníme k držákům prkna.

Připraveno, vše je na svém místě. Dětskou sedačku přesuneme na zadní stranu sedačky.

Podobné akce provádíme na druhé straně a instalujeme druhou kolejnici.

Je čas vzít metr a změřit výsledek. Po instalaci dvou kolejniček ISOFIX-MSK se tedy obě dětské autosedačky posunuly blíže ke dveřím.

И vzdálenost mezi sedadly je nyní celých 37 centimetrů!

A to znamená, že se tam vejdu i já) Ano, těsně vedle sebe, ale vlastně můžete sedět, jen se vám trochu scvrknou ramena. Moje žena se tam dostala úplně bez problémů, což je nejdůležitější. To je úspěch!
Bezpečnost tohoto produktu si zaslouží zvláštní pozornost. Koneckonců, mluvíme o dětech.
Jak jsem již psal dříve, tento design lamel byl vynalezen v horkém Španělsku, kde jej nazvali RiveMove. To není překvapivé: po silnicích v zemi jezdí hlavně malá auta a existuje mnoho rodin se dvěma nebo více dětmi. Budu tedy citovat web výrobce isofix-msk:
Držák RiveMove se vyrábí v Evropské unii, výrobek byl certifikován pro shodu s požadavky evropské bezpečnostní normy ECE 44 s příslušnými crash testy, vč. v ADAC.
Tato informace byla skutečně potvrzena z různých zdrojů. Viz níže.
Obecně platí, že při zkoumání konstrukce nevzniká pocit křehkosti nebo nespolehlivosti. Odstranil jsem ozdobné zátky z konců lamel a prozkoumal produkt zevnitř. Sponky o tloušťce 4 mm jsou připevněny k výkonné trubce přivařením na 4 místech – každý konec ve dvou bodech.
Totéž platí pro západky Isofix.
Ale chtěl jsem se nějak dodatečně ujistit, že držák ruské výroby vydrží alespoň nějaké zatížení.
A kluci z isofiks msk se podělili video našich vlastních nárazových testů těchto pásů – pro zájemce se můžete podívat:
V návodu k produktu jsem našel odstavec věnovaný zárukám:

Nebudu tedy tvrdit, že toto zařízení je 100% bezpečné za jakýchkoli podmínek. Jakákoli „vrstva“ v tuhé struktuře však může vytvářet další rizika. I když, abychom byli spravedliví, mělo by se to říci Autosedačky i bezpečnostní pásy fungují jen v rozumné míře, ve vysokých rychlostech a při silných nárazech se stávají k ničemu..
Budu citovat web avtodeti.ru (o zprávě německého klubu ADAC o rackových crash testech 2019):
RiveMove mění rozložení zatížení mezi spojovacími prvky, což způsobuje vznik ohybových momentů v konstrukci. Výrobce doporučuje používat výrobek pouze pro sedačky starší věkové skupiny 2-3 let, u kterých je hlavním upevňovacím prvkem standardní pás vozu a isofix hraje pouze pomocnou roli. U sedaček mladších věkových skupin, u kterých je Isofix jediným upevněním autosedačky, může být vliv adaptéru nebezpečný.
Pokyny pro držák kolejnice ISOFIX-MSK tento bod také neignorují, zde je to, co doporučuje ruský výrobce (viz druhý odstavec):

Zahraniční stránka www.rivekids.uk/rivemove/ píše o osvědčené vysoké bezpečnosti při použití lamel RiveMove, poskytující odkazy na organizace, které testy provedly (dále cituji [překlad z angličtiny]):
Technologie, na které je RiveMove založena, byla testována mezinárodním a nezávislým technologickým centrem CSI SpA. Testy provedené touto laboratoří to potvrzují RiveMove absorbuje část energie nárazu, čímž snižuje riziko zraněníkterým je vaše dítě vystaveno.
Pro ty, kteří videu věří více, se podělím propojení s výsledky testů a záznamy nárazových testů stojanu RiveMove, což demonstruje zlepšenou bezpečnost ve srovnání s konvenčním upevněním sedadla o_O:
incarsafetycentre.co.uk/s…příloha-maximalizuje-prostor
Je jasné, že každý je zodpovědný za svou bezpečnost a bezpečnost své rodiny. Po analýze příslušenství do auta od ISOFIX-MSK ke zvětšení prostoru mezi autosedačkami na zadním sedadle jsem zvážil argumenty z hlediska rizika a přínosu a zvážil jsem to pro sebe možné k použití. Zároveň s tím nejezdím pořád – jen když potřebuji přesně 2 autosedačky + 1 dospělou osobu mezi nimi.

Použití tohoto držáku poskytuje kromě toho, že řeší problém pohodlného umístění dvou dětí a dospělého dozadu, určité výhody: při instalaci těchto lamel na Isofix se uvolní přední sedadlo a můžete vzít na cestu ještě jednu osobu, například prarodiče. Nebo se do Mocha vejdou i tři děti se dvěma rodiči :)
S firmou ISOFIX-MSK se mi podařilo dohodnout malý příjemný bonus pro všechny majitele Opel Mokka: při použití kódového slova MOKKA-ISOFIX získáte slevu 5 %. na těchto lištách. Je možné, že pro někoho bude toto rozhodnutí stejně zajímavé a dokonce nutné jako pro mě.
Jako vždy vás zvu k diskuzi :)